Rapid peca JetFish módra

A mai rohanó világban egyszer mindenkit utol ér az a helyzet amikor nincs ideje hosszabb horgászatra. De ennek ellenére mégis szeretne sikeres lenni rövid idő alatt. Mi is ebbe a helyzetbe kerültünk. Nagyon rég fordult elő velünk, hogy 48 óránál kevesebb időt töltsünk el a parton. Egy 8 órás horgászat nem minden esetben hozza meg a várva várt halakat, de ha kellő körültekintéssel készülünk fel az eredmény nem várta majd magára. Ennek a sikernek több összetevője van és lehet. Az egyik ilyen fő pillér a helyszín kiválasztása. Olyan tavat kell választani, ahol aránylag nagy a halsűrűség ismerjük a vizet és tudjuk, hogy nagy példányok lakóhelye. Ebből kifolyólag a lakhelyemhez közel lévő tórendszerre esett a választásunk, ezzel az utazási időt is megspórolva.

A másik sarkalatos pont a csali. Ilyen helyzetre meglátásom szerint egy attraktív karakteres illattal és ízzel rendelkező csalit kell választani. Az sem baj, ha ez bojli és egy olyan új ízvilágot képvisel, ami egyedi a piacon. Tapasztalataink szerint a halak szeretik az új ízeket illatokat formákat. Horgászatunkhoz a JETFISH termékei közül az AMUR SPECIAL névre hallgató 16mm-es csalit választottuk. Ez a termék garantáltan egyedi íz és illatvilággal rendelkezik, nem találkoztunk még ilyennel a magyar piacon. Emellett erőteljes zöld színe révén feltűnő ezzel táplálkozásra serkentheti a megfogni kívánt példányokat.

A szerelékjeinknél is az egyszerűségre törekedtünk. A tavon csak dobós horgászmódszert lehet használni, de mivel nem kellett nagy távolságra eljuttatni a végszerelékünket így a PVA termékeket is használhattunk a koncentrált etetés érdekében. Nem szerettünk volna kis halakat fogni így elhanyagoltuk a stick mix-ek és egyéb szemes és felhősítő anyagok használatát. Csak egész bojlikkal etettünk és csaliztunk. A horogra is nagyhal fogásához készülve két szem egész bojlival csaliztunk. Azért beszéltem eddig többesszámban mert a horgászatra elkisért a párom is aki már megfertőződött a horgászattal és egyre többször tart velem a túráimra. Reggel 6 órától kezdtük meg a horgászatot. 4 botos horgászat révén a szerelékeket különböző helyekre dobtuk be. Két bot a szemközti bokrok alá míg két bot a ¾ távon húzódó törésre került. Az első kapásra nem kellett sokat várnunk, párom egy gyönyörű szép amúrt fogott.

Működik a csali, a taktika a szerelék, így nagy várakozással folytattuk a horgászatot. Hidegfront betörés előtt álltunk így még számítottam arra, hogy be fog esni még egy szép példány. A reggelitől bepilledve a széken kicsit megszunnyadva jött az újabb húzós kapás. Első körben nem tudtam mit kezdeni a hallal folyamatosan kérte a zsinórt az orsóról. Rég érzett nagy erő volt ez, ami azt sejtette, hogy nagy hallal van dolgom. Fárasztás közben kicsit féltem hiszen a helyi szabályok szakálnélküli horog használatára kötelez. De nem volt vele gond, ami köszönhető a tudatosan gyengéd fárasztásnak és a 2.5 librás botnak. Szákolás után nagy boldogság volt hiszen egy gyönyörű erőben duzzadó pocakos pontyhoz volt szerencsénk. Fotózás és halőri hitelesítés után természetesen visszanyerte ő is a szabadságát. Ismét bizonyított a csali és a koncepció, amit előre megterveztünk.

Sajnos a ezen hal után nem sokkal megérkezett a hidegfront ami a nagy szél és eső mellé drasztikus légnyomáscsökkenést okozott. Ennek az lett a következménye, hogy a halak nem, vagy csak gyengén táplálkoztak. De nem csüggedtünk két szép halat sikerült a partra terelnünk.

Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy akiknek nincs ideje hosszú túrákra annak sincs elkeseredésre oka hiszen rapid pecákon is lehet szép eredményeket elérni. A titok a csaliban a helyben és az elhatározásban rejlik!